חדשות

קריאה לסיוע דחוף ב"הדסה": מחסור חמור בחומרי חבישה לטיפול בחולים

חברת שיאון מדיקל הודיעה לבית החולים על עצירת אספקות בשל אי תשלום חובות | מנכ"ל "הדסה" פנה לבתי החולים הממשלתיים: "סייעו לנו בחומרי החבישה כדי שנוכל להמשיך לנתח"

בית החולים הדסה עין כרם. צילום: אבי חיון

מנכ"ל בית החולים הדסה בירושלים, פרופ' זאב רוטשטיין, פנה אתמול (ג') למנהלי בתי החולים הממשלתיים ובתי החולים של קופות החולים ולחברת "שראל", בבקשת סיוע בחומרי חבישה לטיפול בחולים ולאחר ניתוחים ובמיוחד דחופים. הרקע לבקשה החריגה הינו הפסקת אספקת ציוד רפואי ותרופות מצד ספקים שהתשלומים אליהם מתעכבים מאפריל, ומחסור מיידי של חומרי חבישה המשליך ישירות על הפעילות הניתוחית של בית החולים.

הבקשה הגיעה לאחר שחברת שיאון מדיקל הודיעה לבית החולים על עצירת אספקות בשל אי תשלום חובות. בית החולים הדסה רוכש מחברת שיאון מוצרי חבישה לכלל בית החולים, וללא חומרי חבישה עלול להיווצר מצב של השבתת כלל המחלקות בבית החולים בצורה רוחבית.

מאז 1 באפריל הפסיק האוצר להעביר תמיכות לבתי החולים הציבוריים, וביניהם ל"הדסה". כתוצאה מכך נאלצו ב"הדסה" לפרוס תשלומי מס לרשות המסים ולדחות תשלומי לספקים.

פרופ' רוטשטיין כתב בפנייתו: "נקלענו למצוקה קשה בנושאי חומרי חבישה... הרקע הוא הפסקת תמיכות האוצר בבתי החולים הציבוריים ועצירת אספקת מתכלים ותרופות לבית החולים מצד הספקים שהתשלומים המגיעים להם מעוכבים.

"בהעדר תמיכת בתי החולים שיכולים לסייע באספקת חומרי החבישה", צוין בפנייה לבתי החולים הממשלתיים, "יאזלו תוך מספר ימים חומרים אלה ובית החולים לא יוכל להמשיך לנתח. סייעו לנו בחומרי החבישה כדי שנוכל להמשך לנתח. לאחר שנושא התמיכות יסתדר, נבצע החזר מסודר אליכם".

ב"הדסה" פנו שוב למשרד האוצר בבקשה "להמשיך בתמיכות באופן מיידי ולהסדיר את הגורמים למצוקת כלל בתי החולים הציבוריים בארץ".

בתוך כך, יו''ר סיעת יהדות התורה, ח''כ יצחק פינדרוס, פנה אתמול ליו''ר ועדת הכספים באוצר לקיים דיון דחוף על המשבר בבתי החולים הציבוריים, לאחר שמשרד האוצר לא עמד בחלקו בהסכם. לבקשה הצטרפו שליש מחברי הוועדה. ח"כ פינדרוס ציין בפנייתו ליו"ר ועדת הכספים כי לאחר משבר תקציבי ומאבק ציבורי ממושך הגיע האוצר לסיכום עם בתי החולים הציבוריים להעברת תקציב של 630 מיליון שקל בין החודשים ינואר ליוני השנה, אך בפועל, נכון להיום, האוצר לא עמד בהתחייבותו, לא קיים את ההסכם ולא העביר את התקציב המובטח.

נושאים קשורים:  פרופ' זאב רושטיין,  שיאון מדיקל,  משרד האוצר,  ציוד רפואי,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
אנונימי/ת
23.06.2021, 08:25

בתי החולים לא יכולים לנהל תקציב מסודר, אם הם לא מתחרים באמת בשוק.
אם המדינה היא זו שקובעת את המחירים, את הביקושים ואת ההיצע, אז עדיף שתקנה את בתי החולים ותפעיל אותם כבתי חולים ממשלתיים.
לחילופין, היא יכולה לשחרר את בתי החולים לנהל משא ומתן על המחירים מול הקופות ומול החולים, ולהתחרות בשוק.

אנונימי/ת
23.06.2021, 19:33

יפעל על חומרי חבישה שיתקבלו בתרומות

אנונימי/ת
23.06.2021, 21:13

זאב, זאב, איך נדע שזאת לא עוד אחת מהמניפולציות שלך?

אנונימי/ת
23.06.2021, 22:19

אוי אוי אוי… גם בהדסה מוסקווה והדסה דובאי ועוד מעת הדסה כפריסין יש מחסור? מה לגבי שר״פ?

אנונימי/ת
23.06.2021, 22:24

טלי, מה המייל שלך? גם במחלקה שלי חסרות כמה דברים. יחד עם ההבנה ב כבוד המגיע לך זה לא צריך להיות ככה. זה תקדים לא טוב למוסד: הנה, רופאה אחת עשתה ככה, אולי גם אתם, יתר הרופאים יכולים?

אנונימי/ת
24.06.2021, 10:50

זה הדבר הכי עצוב שקראתי. בית החולים בניהולו של רוטשטיין מתפרק והוא מצידו עושה יחסי ציבור ציניים. בית החולים צריך הלאמה וניהול מקצועי אחרי שנים של שערוריות.

אנונימי/ת
24.06.2021, 13:33

הרופאים המושחתים חיסלו את כל הכסף דרך שר"פ וכאשר התחילו הבעיות וצריכים ללעבוד על בסיס משכורת רגילה הם בורחים!!!!!!!

אנונימי/ת
24.06.2021, 19:20

מה שכל כך עצוב אצל רוטשטיין זה שבאמת כבר אי אפשר לדעת אם להאמין לו או לא. אחרי ההתחכמות מול החשב המלווה עם הלמבורגיני ושאר תעלולים כמו חיסון הספוטניק 5 והדסה מוסקווה , פרשת קלאס קליניק ודירקטור בחברת קוקה קולה, פשוט אי אפשר לדעת.

לבניית מחלקות ובנינים חדשים יש כסף אבל לא לחומרי חבישה... יש קצת אבסורד במה שקורה בהדסה.